Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger

Egholm Hestefoder

Birkevænget 8

4060 Kirke Såby

Tlf.: 30594739

CVR: 39422115

Bankoplysninger Reg. nr. 5479 Konto nr. 0006089892

Betaling

Vi modtager Visadankort, Mastercard og VisaElektron. Handler du i den fysiske butik modtager vi desuden kontanter og mobilepay. 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes/leveres.

Levering

Levering af pakker til og med 15 kg sker med GLS, og vi afsender pakker fra Egholm hestefoder indenfor 1-2 hverdage efter vi har modtaget din ordre.

Leveringstiden er normalt 2-4 hverdage, men kan blive forlænget ved højtider og helligdage.

Det er muligt at få leveret varer fragtfrit på Midtsjælland, via faste vareruter. Læs mere her.

Der er også mulighed for at afhente varer efter aftale på mail eller telefon hos Egholm Hestefoder i Kirke Såby.

Har du bestilt en ordre, hvor dele af ordren er i restordre eller skal bestilles hjem fra en producent, afsender/leverer vi hele ordren samlet, når det hele er på lager.

Forekommer der uventet lang leveringstid på de manglende varer, så afsender/leverer vi første del af ordren.

Du vil altid modtage en mail, såfremt din ordre sendes/leveres i flere dele.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os, dog med undtagelse af hestefoder i sække, som ikke tages retur.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige

varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives ved at sende os en mail på kontakt@egholmhestefoder.dk.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 3 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

BEMÆRK: Vi tager ikke beskadigede varer, fodersække uanset tilstand eller varer hvor forseglingen er brudt, retur.                   

Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.                        

                                                               

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage når vi har modtaget varen i original indpakning og med ubrudt forsegling.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget

andet.  

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Egholm Hestefoder

Birkevænget 8

4060 Kirke Såby

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse, og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret (nogle produkter vil have mindre end 24 måneders holdbarhed og her vil det være

holdbarhedsperioden der er gældende for reklamationsret). Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete

situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil

reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for

afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Egholm Hestefoder

Birkevænget 8

4060 Kirke Såby

Du kan også reklamere personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt via kontakt@egholmhestefoder.dk.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Egholm Hestefoder og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på www.egholmhestefoder.dk er www.smartweb.dk.

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

 

Som registreret hos Egholm Hestefoder, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig.

Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: kontakt@egholmhestefoder.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kontakt@egholmhestefoder.dk  

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 27. april 2018.